Monday, October 20, 2014

Tips Penjimatan Minyak Petrol Kenderaan Siri 2/3

1. Isi minyak di waktu awal pagi atau di waktu suhu sejuk.
Kapasiti minyak petrol lebih banyak pada waktu sejuk berbanding waktu panas di siang hari yang mana ianya mempunyai wap yang berlebihan. Jika anda mengisi minyak di waktu tengah hari, akan kelihatan wap petrol keluar dari tangki minyak anda.
Oleh dengan itu, bagi mengurangkan kerugian petrol anda ‘hilang’ ditelan angin hendaklah jadikan amalan mengisi petrol di awal pagi atau ketika cuaca sejuk.
2. Isi minyak dengan perlahan-lahan
Cara ini adalah supaya cecair petrol dapat masuk sepenuhnya ke dalam tangki dan mengurangkan fenomena wap petrol meruap bebas akan membazirkan minyak anda. Kawal picu dengan menarik secara separuh penuh. Ini dapat mengurangkan wap keluar bersama-sama petrol.
3. Isi minyak semasa tangki separuh penuh.
Ini kerana semakin banyak baki minyak dalam tangki semakin kurang kapasiti ruang udara yang dipenuhi wap sekaligus anda akan dapat lebih petrol dalam tangki yang lebih optimum.
4. Kurangkan beban atau berat kenderaan anda
Buang barang yang tidak perlu seperti timbunan fail-fail, buku-buku atau peralatan kerja anda (kereta anda bukan stor). Penambahan berat sebanyak 50 kilogram meningkatkan penggunaan minyak sebanyak dua peratus.
5. Periksa tekanan angin tayar anda.
Perhatikan tayar anda dan pastikan tekanan angin betul dan mencukupi. Tayar yang kurang angin akan membuatkan kereta menjadi berat dan menyebabkan penggunaan minyak bertambah lima peratus kerana geseran tayar yang berlebihan.
6. Penyelenggaraan
Penalaan enjin yang teruk meningkatkan penggunaan minyak hingga lebih 50 peratus. Jangan malas check tahap palam pencucuh, tali kipas dan penapis udara diperiksa secara berkala. Jika malas (terutamanya wanita) boleh hantar ke bengkel yang bertauliah setiap bulan dan boleh saja suruh mekanik yang periksa.
7. Kelajuan
Lebih perlahan anda memandu, lebih jimat minyak digunakan (dan tidak disaman). Memandu melebihi 90 kilometer sejam (km/j) akan meningkatkan dengan ketara penggunaan minyak.
Secara perbandingan, pada kelajuan 100 km/j, penggunaan minyak bertambah 10 peratus, 105 km/j (15 peratus) dan 110 km/j (25 peratus).
Lihat RPM kereta anda. Jika anda memandu melebihi 3000 RPM berkemungkinan enjin anda memerlukan lebih minyak. Sebab itu kelajuan dan kapasiti enjin memainkan peranan pentin dalam penjimatan minyak.
Dan kalau nak jimat boleh beli kereta tertentu yang mahal kerena teknologi penjimatan minyak mereka lebih maju berbanding kereta murah.
8. Matikan enjin
Jika kereta tidak bergerak, matikan enjin jika sekadar menunggu seseorang atau menunggu traffic light yang sangat lama. Elakkan menekan pedal minyak ketika kenderaan tidak bergerak.
9. Penggunaan gear yang betul
Pilih gear yang sesuai dengan kelajuan. Menggunakan gear rendah untuk kelajuan tinggi menyebabkan pembaziran minyak kerana enjin
menjadi lebih pantas. Jangan malu-malu menggunakan mod ‘ekonomi’ jika kereta anda memilikinya.
10. Penggunaan Brek yang betul
Jika anda sudah tahu di mana hendak berhenti, perlahankan kenderaan secara beransur-ansur. Elakkan brek mengejut.


Wednesday, August 13, 2014

Segmen M-Tech di Radio IKIM FM bersama Tuan Haji IR Mohamad Bin Dalib

Pengkongsian hebat untuk penjagaan kereta yang lebih efektif oleh Pengarah Bahagian Kejuruteraan JPJ Tuan Haji IR Mohamad Bin Dalib melalui Segmen M-Tech di Radio IKIM FM . Rakaman diambil untuk segmen M-Tech pada 11 Ogos 2014.
Segmen M-Tech IKIM FM bersiaran setiap hari Isnin jam 3.15 petang dan ulangannya pada setiap Selasa jam 2.15 pagi. 
Tuan Haji IR Mohamad Bin Dalib mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang automotif dan pernah belajar dan berkerja di negara England dalam bidang Automotif . Rancangan yang menerangkan cara penjagaan kenderaan pensendirian anda ini adalah sesuatu ilmu yang bermanafaat berserta penerangan yang amat mudah dipahami.

Rakaman 1 dari 2 tarikh 11 Ogos 2014 oleh syukranhelmi.com

Rakaman 2 dari 2 tarikh 11 Ogos 2014 oleh syukranhelmi.com

Wasalam dan terima kasih


Sunday, August 10, 2014

10 Cara Penjimatan Petrol Kenderaan ( Siri 1/3 )

10 Cara Penjimatan Petrol Kenderaan 

1. 
Isi minyak dengan perlahan-lahan. Cara ini adalah supaya cecair petrol dapat masuk sepenuhnya ke dalam tangki dan mengurangkan fenomena wap petrol meruap bebas akan membazirkan minyak anda. Kawal picu dengan menarik secara separuh penuh. Ini dapat mengurangkan wap keluar bersama-sama petrol.

2.Kurangkan pengunaan brek. Tidak menekan minyak dengan banyak dan secara tiba-tiba sewaktu berlepas dari keadaan henti. Mulakan dengan 2000rpm kitaran enjin dan sedikit-demi sedikit maintain 2500rpm.

3. Hadkan kelajuan enjin 2000rpm - 3000rpm di highway ( saya mencapai 110kmh 
@ 2000rpm di highway ) - kereta model Mitsubishi Lancer 2.0 GT

4. 
Penggunaan gear yang betul. Pilih gear yang sesuai dengan kelajuan. Menggunakan gear rendah untuk kelajuan tinggi menyebabkan pembaziran minyak kerana enjin menjadi lebih pantas. Jangan malu-malu menggunakan mod ‘ekonomi’ jika kereta anda memilikinya.

5. Kurangkan perubahan pendikit minyak, jika bawa 2500rpm, cuba kekalkan rentak selama yang mungkin. Ini disebabkan jika anda mengubah tekanan pedal, fuel pump akan bekerja lebih untuk menyalurkan minyak tambahan

6. Kosongkan kereta anda, jangan bawa muatan berlebihan. Lagi ringan kereta lagi jimat.

7. Pastikan tayar anda mempunyai tekanan angin yang cukup dan sekata

8. Gunakan highway dari jalan yang mempunyai selekoh. Anda secara automatik akan memperlahankan kenderaan jika menghampiri selekoh, sekaligus gear akan terturun secara automatik. Ini menyebabkan tork akan berlebihan pengunaannya, sekaligus menambahkan pengunaan minyak anda.

9. Sentiasa tambah minyak jika meter telah menunjukkan 50%. Ini kerana untuk menjaga kesihatan fuel pump anda.. Jika fuel pump sihat, minyak yang dibekalkan pun sihat.

10. Sentiasa pastikan minyak enjin ditukar mengikut waktu, kadar 5000km-10000km (ikut spesifikasi minyak enjin) sudah memadai untuk menukar ke minyak baru. Minyak yang tidak ditukar, menyebabkan enjin sukar berputar, sekaligus menggunakan banyak petrol untuk bergerak.


Sunday, August 3, 2014

Raya 2014 - Salam Aidilfitri dari syukranhelmi.com

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin Dari Syukran Helmi Sekeluarga

 My Family

Solat Aidilfitri

 With lovely wife maisarahibrahim.com

Family Di Alor Setar


Sunday, May 18, 2014

Senarai JTX Dealer - Agent Malaysia Brunei Distributor List- Jet Turbo Extreme


JTX satu jenama yang dipercayai tetapi anda menghadapi kesukaran mencari JTX Dealer Agent
produk JTX 1000, JTX 1000 Gold, JTX 5000 & JTX Airtracker
Contact +60173781700 for JTX Dealer Malaysia Brunei

Berikut senarai Dealer-Agent JTX Seluruh Malaysia & Brunei bersama Dynamic Leaders Group

JTX Dealer - Agent Central Kuala Lumpur Selangor

JTX Dealer Z1 Racing Subang - Petaling Jaya
Azlan Shari  012-394 618
                                                                       
JTX Dealer Shah Alam Selangor
A'shari  0129596916
Waney – 013 661 3197

JTX Dealer Setia Alam
Zulcefli  0172293787

JTX Dealer Batu Caves
Yuazha   019-397 6340
Suzanne Samy 012-316 2627

JTX Dealer Seri Kembangan Selangor
Norma Wan 019349618

JTX Dealer Javareka Pandan Indah Ampang
Ayaiman  0162090945
Yanie – 016 233 9737
Foujee - 0122085117

JTX Dealer Cheras
Fakkruddin - 0126089080
Waney Zaaba - 0167707061

JTX Dealer Balakong Semenyih  Kajang
Shahril  0172170783

JTX Dealer Banting Selangor
Aida - 0196181084

JTX Dealer Putrajaya Bangi
Syukran  0173781700

JTX Dealer Port Dickson Negeri Sembilan
Abd Razak 0196364056

JTX Dealer Seremban
Diana - 0176550848

JTX Dealer Melaka
Faizal 012 972 8954

JTX Dealer - Agent Utara

JTX Dealer Kangar Perlis
Afiq Syahmi 0175937456

JTX Dealer Alor Setar Kedah
Syukran Helmi – 0173781700

JTX Dealer Jitra , UUM Sintok Kedah
Nizam Saad – 019 478 8850
JTX Dealer Penang Island
Michelle Samy  - 019 220 6070
Syukran Helmi - 0173781700

JTX Dealer Seberang Perai
Zubir – 012 475 6297

JTX Dealer Kulim Kedah
Syahrul Rizal - 016422 2254

JTX Dealer Taiping, Perak
Taufik Asyarun - 0175868184

JTX Dealer Ipoh – Tanjung Malim , Perak
Afiq Syahmi - 0175937456

JTX Dealer Selatan

 JTX Dealer Johor Bharu - Pasir Gudang
Awie - 0197473116 
JTX Dealer Johor Bharu - Larkin
Syahrul Rizal - 0164222254
Noor - 0127390524
Eljanna - 0177251583

 JTX Dealer Johor Bharu - Skudai
 Feriz 0177477136
Zulkhairi 0127390524

JTX Dealer Kluang – Muar Batu Pahat Johor
Jasni Rabu 019‑720 0220
Aishah 0169576109
Amerusde 01125843586

JTX Dealer Segamat
Q'oma 0179231640

JTX Dealer Agent Sabah

JTX Dealer Kota Kinabalu
Faizura 010-931 7761

JTX Dealer Labuan
Yusani – 0192166969

JTX Dealer Tawau - Sandakan Sabah
Syihan Fahmi - 019496 8962

JTX Dealer Kuching - Miri Sarawak
Ashiq Jalil 016‑2122254

JTX Dealer - Agent Brunei
Bandar Seri Begawan Brunei
Syaz +673 861 2598
Reymee +673 887 3666
Forziah +673 865 7272

JTX Dealer Kota Bharu Kelantan
Fakruddin 0148219202
Hisham – 014 824 8525
Firdaus - 0133851505

JTX Dealer Kuala Terengganu
Ghazali – 0123007481

JTX Dealer Paka , Kemaman , Kertih Terengganu
Din - 0178092936
Firdaus – 0176321181

JTX Dealer Kuantan / Temerloh
Izranee – 0199664706 Temerloh
Nurul - 0129375743 Kuantan


 Be Bart of out JTX Dealer / Agent / Distributor With Dynamic Leaders Group 
Contact 0173781700
syukranhelmi@yahoo.com


JTX Tranning Centre GLAM - Dynamic Leaders Group

follow us with hashtag
#JTX 000, #JTX1000Gold, JTX5000 & #JTX Airtracker #syukranhelmidotcom

Monday, April 14, 2014

JTX Airtracker Top Agent Promotion Price, Demo & Fuel Saver Testimonial Malaysia, Sabah, Sarawak, Brunei , Singapore

JTX Airtracker

Fuel Saver - Jimat Minyak ( Bahan bakar) Contact 0173781700

JTX Airtracker transform the air molecules into extremely smaller molecules into extremely smaller molecular structures. Therefore, the refined  fuel can be burn more completely and optimally . It allow the engine to give its best performance with smoother piston movement which result in fuel saving for an equal performance. JTX Airtracker Promotion Price at RM 255 (Member) per set ( 3x stickers Airtracker)
JTX Airtracker Non Member Price RM 296 per set . T&C Apply

JTX Airtraker menukar molekul udara menjadi struktur molekul yang sangat halus . adi bahan Api dapat dibakar sepenuhnya dengan lebih optimum. Keadaan ini meningkatkan prestasi enjin dengan gerakan omboh yang lebih lancar serta menjimatkan bahan api. Selain itu , ia membantu memanjangkan jangka hayat enjin

Bahan api yang dibakar sepenuh mengeluarkan karbon monoksida  yang kurang yang akhirnya mengurangkan pelepasan karbon bagi mebantu memelihara alam sekitar
JTX Airtracker dengan harga promosi RM 255 (Ahli) per set ( 3x stiker Air Tracker)
JTX Airtracker Harga Bukan Ahli RM 296 per set . Terma dan Syarat


Demo JTX Airtracker BMW 2.0 Liter (2000cc)  dan Toyota Vios 1.6 Liter (1600cc) serta testimoni JTX Airtracker oleh  syukranhelmi.com (+60173781700) Top Agent JTX 1000 Gold dan Agent JTX Airtracker Malaysia, Sabah, Sarawak, Penang Kedah, Kelantan, Terengganu, Brunei, Johor Bharu & Singapore

JTX Airtracker Demo and testimonial video. Asked for Airtracker demo contact +60173781700

BMW 2.0 Liter (2,000cc) 6 keping stiker (2 set) RM255 (Ahli)


Ekzos tidak panas selepas 20 minit enjin dihidupkan . Pembakaran bahan bakar lengkap.Terbukti  BMW 

2nd Testimonial JTX Airtracker Toyota Vios 1.6 Liter 

Dengan harga promosi RM 255 per set  (Ahli) ( 3x stiker Air Tracker untuk enjin 1.6liter (1600cc)

Child Approved test after 20 minuted for JTX Airtracker Toyota Vios

Enjin bersih dari mendapan karbon


Perodua Alza and JTX Airtracker


Testimoni penjimatan minyak JTX Airtracker dari KL ke Ipoh Toyota Estima 3.0 Liter


Ujian kebekersanan oleh DR. Shanmuram MRSC (UK), DBA (Env Mngt) bagi menentukan tahap kepekatan Karbon Dioksida (CO2) dan Karbon Monoksida (CO) dan dikeluarkan.

CO emission reduce by 60% by JTX Airtracker

CO2 emission reduce by 21% by JTX Airtracker

For details contact  syukranhelmi.com
+60173781700



find us at hashtag
#jtxairtracker #jtx1000 #jtxgold #syukranhelmidotcom #mindakaya #dynamicleadersgroup


Sunday, April 13, 2014

Jalan - Jalan Italy & Australia 2014

Alhamdullilah sepanjang Febuari hingga Mac banyak aktiviti jalan-jalan cari makan dengan 
isteri tercinta maisarah ibrahim dan anak-anak

February our 2nd Trip to Australia. This time GOLD COAST  with Hai-O Marketing Sdn Bhd  and my 8th times with company

Me and BATMAN

Beautiful Gold Coast with Dynamic Leaders Group Team

March  1st time ke Italy with lovely @maisarahibrahim 

Pose at one of  famous bridge in the world Ponte Vecchio

Shopping via Italia

Cuaca kat Italy hari tu 19degree memang syok. Syukur dengan kurniaan tuhan

jalan-jalan makan Gelato .yumieee...


Balik Italy join balik aktiviti syarikat Majlias Anugerah SM/SSM

Cuti sekolah hari tu bawak anak-anak ke Kidzania. Humairah train dekat bilik berita

Pilot Hadif

Pilot Haziq

Posto2 


Happy face at Taman Burung Negara.

Sedikit nukilan dari saya . Terima Kasih
Wasalam



Wednesday, March 19, 2014

Pray For MH370 dan Kisah Raja Bomoh

SRI AMAN, 17 MAC 2014. Penduduk di sekitar  Sungai Batang Lupar gempar apabila segerombolan Buaya Tembaga didapati terdampar di persisiran sungai jam 10.47 pagi tadi. Kehadiran buaya-buaya ini menarik orang  ramai untuk melihat buaya-buaya ini  sehinggakan pesisir sungai dipenuhi oleh orang  ramai sekitar SRI AMAN. Jabatan Perhilitan yang   dihubungi kemudiannya tiba kira-kira jam  11.15 pagi cuba untuk menenangkan buaya- buaya tersebut, yang kemudiannya memohon   supaya pemberita dipanggil.   Pemberita dari Reuters yang tiba kemudiannya  cuba menemuramah ketua kepada buaya    tersebut. Buaya yang memperkenalkan diri  sebagai   Duda Senang itu berkata "Seumur hidup saya    99 tahun ini tidak pernah ada mana-mana     manusia yang menampar keturunan   kami.Maruah kami sejak berzaman sebagai raja   sungai tercalar kerana ada Bomoh yang    mendakwa pernah menampar kami.Jadi saya   selaku Raja Buaya mencabar Datok Raja Bomoh   untuk turun ke sungai ini dan menampar muka   salah seekor dari kami,jika dia handal    orangnya!"    Duda Senang yang turut mendakwa selaku   keturunan ketiga Bujang Senang, Raja Buaya   Sarawak ketika ditanya apakah punca dia   membuat kenyataan itu turut berkata "Kami  malu diketawakan oleh memerang,biawak  pasir,ular air, malahan udang galah pun ketawa   melihat kami, kerana menyangka kami pernah  ditampar manusia, mana mahu kami letak muka   kami?"      
   
Sumber : SURAT KHABAR TERPILIH         
Gurauan di pagi khamis

Memandangkan hampir 13 hari kehilangan  pesawat MH370 saya mendoakan keselamatan dan kesejahteraan kepada penumpang dan anak kapal . Pelbagai usaha boleh dilakukan berlandaskan syarak ,tapi tindakan bomoh-bomoh kelakar di KLIA hari tu minta dielakkan kerana menunjukkan kebodohan umat Nabi Muhammad S.AW yang tidak mewakili majoriti.

sebagai tanda simpati follow hashtag #prayformh370 







Monday, February 10, 2014

Bio Velocity Sleepmate Price & Premium Beautiful Intallment Plan

Contact 0173781700
Biovelocity Sleepmate Price Promotion and Installment Plan Till 30 April 2014 
and 
Win a Trip to Shanghai in June 2014
Premium Beautiful Price Promotion and Installment Plan 
With 
Dynamic Leaders Group
Bio Velocity Slepmate Installment Plan  Only RM 55 Monthly

Bio Velocity Slepmate Installment Plan  Only RM 55 Monthly


Premium Beautiful Installment Plan  Only RM 85 Monthly

Biovelocity Delivery Charge within Peninsular Malaysia for RM30 with Poslau National Courier

Find us with hashtag 
#dynamicleadersgroup #dlgpreneur #biovelocitysleepmate #bvsm #premiumbeautiful #premiumbeautifulcorset #premiumbeautifulelegance #syukranhelmidotcom #maisarahibrahim

contact me 
0173781700
syukranhelmi@yahoo.com

Harga JTX 1000 , JTX 1000 Gold & JTX 5000 - Price Promotion

Contact 0173781700 untuk
Harga JTX 1000, JTX 1000 GOLD & JTX 5000 Price Promotion
With 
Dynamic Leaders Group
JTX Top Agent Syukran Helmi

JTX 5000 Concentrated Oil Member (Harga JTX 5000 Ahli) Price RM 95
JTX 5000  Concentrated Oil Normal (Harga Biasa) Price RM  112

My Mitsubishi Lancer GT with JTX 1000, JTX 1000 Gold & JTX 5000 Concentrated Oil

My BMW 520i  with JTX 1000 Gold & JTX 5000 Concentrated Oil


JTX 1000 Engine Oil Member (Harga JTX 1000 Ahli) Price RM  140
JTX 1000 Engine Oil Normal  (Biasa)Price  RM  170
for 
JTX 1000 Gold Engine Oil Member (Harga JTX 1000 Gold Ahli) Price RM  155
JTX 1000 Gold Engine Oil Normal  (Biasa)Price  RM  185


Postage Charge ( Kos Pos ) RM 15 / Bottle Peninsular Malaysia ( Semenanjung Malaysia) 


Find me with hashtag 
#dynamicleadersgroup #dlgpreneur #jtx1000 #jtx1000gold #jtx5000  #syukranhelmidotcom #glampreneur

contact me 
0173781700
syukranhelmi@yahoo.com


Thursday, January 9, 2014

Pencetus Ummah Tazkirah Dr Riduan Tee Abdullah & Perkongsian ILMU

 Salam Jumaat Mungkin Ramai yang menonton Pencetus Ummah Akhir malam semalam. Sungguh tersentuh hati mendengar tazkirah Dr Riduan Tee Abdullah tentang IBU.


Selain dari dakwah Dr Riduan Tee Abdullah juga mudah untuk berkongsi ILMU dalam perniagaan disebabkan dia datang dari keluarga perniaga.

Dr Riduan Tee Abdullah

Kisah Beliau

1.Ayahnya dulu adalah seorang peniaga.

2. Beliau kagum dengan ayahnya, datang ke kampung melayu (di Perak) sehelai sepinggang dari tak ada apa-apa tapi dapat kumpul modal dan akhirnya dia satu-satunya yang bukak kedai di kampung tersebut.


3. Beliau pun pelik macamana orang berbangsa Cina ada 2 atau 3 orang saja, tapi mereka yang jadi peniaga dalam kampung tersebut.

4. Ayahnya berniaga sehingga dapat beli berpuluh-puluh ekar tanah.

5. Pada pandangan Dr.Ridhuan Tee, ayahnya atau orang Cina lain boleh berjaya kerana mereka sedar diri, mereka perlu tahu yang mereka macamana pun kena survive.

6. Orang melayu untung, nak jadi petani, pihak kerajaan tolong bagi baja.Nak jadi nelayan, pihak kerajaan tolong bagi jala, pukat. Orang Cina?

7. Dr Ridhuan Tee pecah rahsia, dulu...di kampungnya, dia nampak attitude orang melayu ni nak kaya cepat. Sebab apa saja yang kerajaan bantu dia, bagi peti ais dan sebagainya, mereka jual pada ayah beliau!...(ye ke macam tu? malunyaaaa....).

8. Kerjaya paling mulia adalah berniaga kerana berniaga adalah satu JIHAD!

9. Berniaga tiada jalan pintas.

10. Kalau ingat berniaga ada jalan pintas, boleh cepat kaya, baik jadi pensyarah ke..cikgu ke...

11. Peniaga kena berani ambil risiko.

12. Betul ke melayu tak boleh meniaga? Orang Cina saja ke pandai berniaga?

13. Takk...dulu masa pedagang Cina,India, Arab datang, orang Melayu dah start berniaga..mereka meniaga di persisiran pantai..

14. Siapa kata melayu tak pandai berniaga?

15. Dr.Ridhuan Tee ada 12 orang adik beradik.

16. Anak dari kecik lagi diajar how to survive.

17. Beliau dilatih dan dikejutkan seawal 3 atau 5 pagi.

18. Beliau diajar kira duit.

19. Ayahnya nak anak-anak tengok bagaimana dia naik dengan susah payah.

20. Pesan Dr Ridhuan Tee, walaupun dilahirkan dalam keluarga kaya, JANGAN MENUMPANG KEKAYAAN MAK BAPAK!

21. Anak Cina, walaupun fail Darjah 6 @ Tingkatan 5, dia tahu dia nak ke mana.

22. Anak Cina tak ada masa nak melepak, race motor dan sebagainya.

23.S iapa yang paling ramai suka memancing? Orang melayu...

24. Orang lain sibuk memukat di laut dalam.

25. Orang tak akan kaya dengan mengail ikan.Tapi kalau ke laut dalam, boleh bawak balik ikan 1 kapal.

26. Kata beliau, sedekah RM 10 masa kaya adalah berbeza dengan sedekah RM 10 masa miskin. Nilai RM10 ringgit waktu susah adalah berbeza.

27. Sifat orang melayu, usaha belum lagi...dah suruh dia buat air jampi,ayat pelaris supaya bisnesnya maju..

28. Kalaulah betul mujarab benar air dia tu, dia kata baik dia jampi, hembus-hembus air kat empangan, biar air tu masuk ke semua rumah...supaya ramai yang mendapat manfaatnya...(hehe)

Terima kasih Dr.Ridhuan Tee atas ilmu dan perkongsian pengalaman yang sangat berguna!...Semoga Dr Ridhuan Tee dan keluarga dirahmati Allah selamanya.